Nyt fra arbejdsholdene
Februar 2015

Høng

Stenremisen og Vognhallen I Høng

Vi har fået tømt de 3 stk 20 fods container og de er fjernet fra grunden ved vognhallen, der er også blevet kørt en masse jern til skrot her var der også en masse ude ved stenremisen som er fjernet. 
Ud over det, har vi fået ryddet op foran vognhallen. Vi er også nået et godt stykke igennem stenbunkerne langs vognhallen, der også blevet sat reoler op til ting der kan holde til at stå ude. 

 

Velfærdshuset

Har vi fået langt SF sten foran huset, så vi ikke slæber mudder ind i huset. 

 

VNJ M2

Har fået monteret ny køler, som blev lavet på 5 dage af Kølerfabrikken FIX i Holbæk, vi har også fået styr på vandpumpen, her der blevet monteret en elektrisk pumpe. 
Vi har også skiftet toppakningen da den gamle var blevet ødelagt grundet vores problemer med køleren. 

 

DSB K564

Har kørt en god sæson uden de store problemer, der har været et par små ting men de kunne rettes imellem køredagene. 
Den klarede også "Rundt om husene" uden vi skulle havde den store værktøjskasse med. 
Der opstået lidt småting som vi er i gang med at lave inden hun skal ud og køre sæson start og særtog.

Gørlev station

Her er blevet rykket rundt på vogne og de vogne som vi har fået lov til at skille os af med, er nu blevet sat samlet så vi ikke skal rangerer rundt når de væk. 
Vi har også fået lagt skærver i sporskiftet ved selve stationsbygningen, de store lygtepæle som lå langs hegnet er blevet hentet til Høng, hvor der er planer om at de skal stilles ude ved stenremisen. 

Strækningen Høng-Gørlev

Trafikstyrelsen har været på tilsyn. Der var lige nogle småting der skulle rettes; dette arbejde er næsten færdigt. 
Beskæringen af buske og træer har været i gang hele sommeren og her i efteråret. 
Her i vintermånederne har der været brugt tid på at rense grøfter og vandløb, så banen ikke skyller væk med de vandmængder der for tiden kommer.

OHJ 38 i Kalundborg


Dennis skifter overhederpakning
på K564

Kedelrørene er blevet valset i og arbejdet med ombertlingen er i gang.
Følg renoveringen af OHJ38
www.ohj38.dk 

OHJ 24


OHJ 24 under indkørsel til
Gørlev under prøvedriften

Vi er nået rigtig langt med diesel 24, så langt at vi i starten af januar var ude og prøvekøre med belastning på Gørlev-banen. Det gav tilfredsstillende resultater. 
Vognkassen er nu løftet af boggierne som skal revideres.