Nyt fra arbejdsholdene
Januar 2014

Høng


VNJ M2
Den gamle finer er fjernet så man kan se
egetræsskelettet og efter 88 år er det stadig som om
det var leveret i går.
Selv jernbeslaget er ikke rustent, men stadig blank.

VNJ M2

Efter juletogene, begyndte arbejdsholdet, bestående af Peter E. Jørgensen, og hans søn, Andreas, at skille førerrummet ad, da det efter 88 år trængte til en renovering. Det ødelagte finer bliver udskiftet og resten slebet af og lakeret forfra. 
 

LNJ M4

Der er ikke sket noget på M4, da tiden går med M2. 
Vognhal
Der er blevet lagt sten i den ene side af hallen og lavet borde så man kan arbejde uden at skulle ud i stenremisen. 
 

DSB K564

Den nye tender er malet og klar til at blive sat på. 
 

OHJ 24

OHJ 24 blev i slutningen af 2013 startet op igen efter branden i 2005, motorerne har ikke taget skade og nu skal resten samles så lokomotivet kan indgå i drift. 
 

CXM 4508

CXM 4508 har fået monteret ny pufferplanke i den ene der mangler. 

 


VNJ M2
Bagvæggen er slebet ned så den kan blive lys igen.