Nyt fra arbejdsholdene
November 2010
Høng
i Cxm 4508
Cxm 4508
I Cxm 4508 er malerarbejdet godt i gang i den ene vognhalvdel. I den anden vognhalvdel arbejdes fortsat med afrensning af maling.
OHJ 24 har fået et lag dæklak i den rigtige farve udvendigt, så den er klar til vinteren.
Inde i førerrum 1, er jagten gået ind på brandskadede ledninger bag loft- og vægbeklædningen.
Beklædningspladerne i førerrummet har fået vand så de er begyndt at skilles ad. Derfor skal alle pladerne skiftes
Aluminiums dørkpladen i førerrum 1 så noget ulden ud visse steder, så den blev taget op. Nedenunder var der støbt ud med beton. Dette blev også hugget op for at se hvad der måtte være nedenunder. Der viste sig at være nogle store huller i jernpladen, som nu skal repareres.
brandskadede ledninger
i OHJ 24
På K 564 er der foretaget almindelig driftsvedligeholdelse.
Baneafdelingen
Rangertraktor 2 er kommet tilbage fra motorreparation og igen taget i brug som drivkraft for flishuggeren. RT2 har også fået en gang maling og ser efterhånden rigtigt pæn ud.
På rendegraveren, kendt under kælenavnet Ådslet, er gearkassen desværre brudt sammen, så den er ude af drift indtil videre.
Lysmasterne i Gørlev er blevet kontrolleret i forbindelse med at strømmen til stationsområdet bliver genetableret.
OHJ 38 i Kalundborg
Her arbejdes fortsat med opmåling og montering af dele omkring akselkasser og akselporte. Der mangler nu kun at blive monteret en akselkasse i porten, så kan den sidste opmåling finde sted. Det er opmålingen til den sideværts bearbejdning af aksellejerne.
Der arbejdes også med de nye sidevandkasser og reparation af dele til risten.
Se mere på www.ohj38.dk