Nyt fra arbejdsholdene
Oktober 2009
Høng
26. oktober 2019
På Cxm 4508 er den nye pufferplanke monteret. Den er fastgjort i begge sidevanger og nu skal der svejses nye stykker i midterafstivningerne under endeperronen.
Glideskinnen til døren i det nye skillerum er monteret og den ene side af skillerummet er gjort færdigt. Døren skal op og ned et par gange endnu inden den anden side kan gøres færdigt.
I Cr 3622 arbejdes fortsat med afslibning af gammel lak.
På Ohj 24 blev den midterste sektion af taget løftet af lørdag 24/10. For at dette kunne gøres var der blevet afmonteret en del rørforbindelser og elektriske forbindelser indvendigt i lokomotivet og tagkølerne er også blevet afmonteret. Desuden er bl.a. begge kølevandstanke blevet afmonteret.
skillevæggen i CXM 4508
CXM 4508
Baneafdelingen
blev 24/10 færdig med at skifte dårlige sveller i det dobbelte sporskifte som blev lagt i Høng for nyligt. Der er i alt skiftet ca. 15 sveller
OHJ 38 i Kalundborg
Der arbejdes fortsat på dele til akselportene, men der mangler kun bearbejdning af 3 bagstykker.
Bremsecylinderne er blevet skilt ad og bliver efterset for rust osv. indvendigt.
Kobbelstængerne er ved at blive afrenset for rust og derefter malet
I den nærmeste fremtid kommer der en opdateret statusrapport på www.ohj38.dk