Nyt fra arbejdsholdene
Marts 2008

Høng

På Cxm 4508 er arbejdet med vognkassen nu nået så langt, at det nye undertagpap er blevet lagt på. Indvendigt er forstærkningerne blevet lavet færdige inklusiv en tværforstærkning hvor den nye skillevæg skal være. De genbrugelige dele af skillevæggen og skydedøren har været prøvemonteret og der er bl.a. lavet nye huller i gulvet til montagen.
Vognen er blevet flyttet udenfor, og der er monteret en midlertidig beklædning af krydsfiner for at holde vandet ude.

Nu der er plads i remisen, er en større oprydning gået i gang. Vi har kasseret en boremaskine af ældre årgang og en masse ting til drejebænkene skal lægges på plads. Det medfører en del omrokeringer af skabe og lign. Næste opgave i remisen bliver undervognsrevision af pakvognen Eh 6762.

Cu 4011 er ved at blive løftet, så den ene aksel kan blive skiftet. Dette er pga af nogle store flader på det ene sæt hjul. Løftet sker v.hj.a. håndbetjente løftetårne og kræver en hel del manuelt arbejde. Arbejdet strækker sig derfor over flere arbejdsdage og er ikke færdigt endnu.

På K 564 er pyrometret monteret igen og der arbejdes stadig med almindelige vedligeholdelses opgaver.

Rangertraktor 2 har kørt sin jomfrutur med rangeropgaver ved remisen. Det viser sig imidlertid at den bruger næsten lige så meget smørerolie som den bruger dieselolie. Der skal altså kigges på motorens stempelringe ved førstkommende lejlighed.

 


Cu 4011 delvis løftet i Høng
8. marts 2008

 


Cxm 4508 i Høng
8. marts 2008

​​​​​​​


Rangertraktor 2 i Høng
8. marts 2008

 

Baneafdelingen

Den nyoprettede Baneafdeling havde inviteret til arbejdsdag i Gørlev lørdag den 8. marts. Omkring kl. 10.00 var 20 mand m/k i fuldt sving med skovle og trillebøre, assisteret af 3 minigravere og 3 motorbører. Skovle,trillebører og maskiner med fører, var sponseret af Gørlev firmaet Pihl Coating. Arbejdet gik ud på at frilægge sveller og svelleskruer, så sporet kan blive inspiceret.
Det var tungt arbejde, da græs og ukrudt holdt godt fast i det grus og jord som skulle fjernes.
Senere skal sporet fejes for at blive rigtigt pænt.

 


VSVTs banemester Jan Erik
dirigerer tropperne i Gørlev
8. marts 2008

 


Frivillige lokale hjælper til i Gørlev
8. marts 2008

​​​​​​​


Fuld aktivitet i Gørlev
8. marts 2008

 

OHJ 38 i Kalundborg

Her er en milepæl nået, idet der nu er sat dato på nittearbejdet på rørhulspladen i røgkammeret.
Arbejdsgangen er prøvet af ved en prøvenitning og nittebøjlen fungere upåklageligt.
Se billederne på www.ohj38.dk