Nyt fra arbejdsholdene
September 2007
Høng
I en periode på over 14 dage fra sidst i juli frem til 12. august, var hele veterantoget udstationeret først i Kalundborg og derefter Nykøbing Sj. Der var således fred i remisen til en generel oprydning og en mindre ombygning i træremisen. Efter den gamle drejebænk er blevet smidt ud, er der blevet plads til nogle flere lagerhylder.
Der er også blevet tid til at rette den ene af de nye drejebænke op, så den er helt klar til drift.
I stenremisen er opsat en del nye lysarmaturer med kviksølvspærer, så nu er det slut med at gemme sig i krogene.
Efter den seneste hærværksbølge, er der nu opsat overvågningsudstyr på området samt skilte der oplyser om overvågningen. Det ser ud til at virke efter hensigten.
Efter toget kom hjem fra Odsherred, har der været hektisk aktivitet med at få det klar til den næste kørerdag 1/9.
Specielt K 564 skulle have en kærlig hånd, da der var blæst en pakning ud i det ene kraftdamprør. Der skulle skilles en masse ad for at få røret ud og det skulle selvfølgeligt samles igen.
Kedlen blev vasket ud og der var de sædvanlige småskavanker der skulle rettes.
Malerarbejdet udvendigt på Cy 4640 er næsten færdigt og i Cu 4011 arbejdes med at montere de sidste dele efter malerarbejdet indvendigt.
OHJ 24
Malerarbejdet har ligget stille et stykke tid, da det kniber arbejdsholdet at have tid de samme dage.
Der arbejdes med at ordne og rustbeskytte de sidste reservedele.
Byggepladerne har været til forkromning i Odense.
OHJ 38 i Kalundborg
Der arbejdes i øjeblikket med opmåling og opretning af undervognen. Der skal måles på hjulsæt, akselkasser og akselporte inden bearbejdningen af aksellejerne kan begynde.
Rørhulspladen i kedlens røgkammerende er sat ind på plads. Snart kan arbejdet med at bore nittehuller begynde.
Se billeder af arbejdet, samt fra arbejdsholdets udflugt til Museumsbanen Maribo - Bandholm på www.ohj38.dk