Nyt fra arbejdsholdene
April 2007

Høng

K564

På lokomotivet har arbejdet koncentreret sig om lidt almindelig vedligeholdelse samt klargøring til årligt syn som blev gennemført 24. april.
Rørføringen til manometret for bremsecylindertryk på tenderen er færdig.
Der er også kommet påskrifter i førerrummet om max. hastighed og max. damptryk.

 


Leo monterer rør til manometer

 

 

Vognene

På alle vognene er der arbejdet med klargøring til årligt syn som også blev gennemført 24. april

Cy 4640 er der skiftet enkelte beklædningsbrædder. Inde bag beklædningen er skiftet enkelte stykker træ som var dårlige.

I Cu 4011 er der blevet malet indvendigt men arbejdet er endnu ikke færdigt.

Cu 4130 har bremsetøjet været afmonteret for revision. Der er fremstillet nye bøsninger og bolte til alle samlingerne.
Boltene er boret næsten helt igennem og forsynet med en smørernippel i hoved-enden. Fra den gennemgående kanal er der huller ud til overfladen. På den måde kan alle slidsteder fedtsmøres "indefra".
Hullerne i de forskellige trækstænger og bremsearme er boret op fordi de var ovale. Derefter er de nye bøsninger monteret.

 


Jens drejer bøsninger til
bremsetøjet

 


Carl Otto arbejder med
beklædningen på Cy 4640

 

OHJ 38 i Kalundborg

I kedlen er der monteret nye topstøtter i stedet for dem der skulle skiftes.
Skorstenen er blevet renoveret og malet.
Røgkammerlågen er blevet sandblæst og er ved at blive repareret, bl.a. med ny en brandplade.

Førerhuset sideplader består af 2 dele; et stykke der går op til toppen af vandkassen og så stykket over vandkassen. Der er ved at blive fremstillet nye plader til stykkerne over vandkassen.

Der er ved at blive drejet nye bolte til fjederbalancerne.

Rammevandkassen er blevet malet indvendig og det nye låg er monteret.

Se mere på hjemmesiden www.ohj38.dk